MS Berlin (The Hague Marketing)

Door het hijsen van de Scheveningse vlag benadrukt wethouder Richard de Mos het belang van de economische en toeristische impulsen die dit soort activiteiten Scheveningen haven bezorgen. Wethouder Richard de Mos: “Seaport The Hague-Scheveningen is één van de parels van Den Haag en voor kleinere passagiersschepen een fantastische plek om aan te leggen. Het aantrekken van dergelijke schepen versterkt het imago van Den Haag als stad aan zee en het zet Den Haag op de kaart bij een nieuw internationaal publiek. Dit is goed voor de lokale economie en de werkgelegenheid.”

Vorig jaar ontving de Seaport voor het eerst het passagiersschip de MS Berlin. Tot nu toe heeft Seaport The Hague-Scheveningen twee keer aankomsten van soortgelijke schepen verwelkomd. De aankomst van de MS Berlin is de derde in het rijtje.

MS Berlin in Scheveningse haven (The Hague Marketing)

De haven heeft de ambitie om de komende jaren nog meer passagiersschepen te ontvangen. Onderdeel van deze ambitie is het aantrekken van kleinere passagiersschepen, schepen tot een lengte van 160 meter. Den Haag richt zich op de high-end cruisemarkt en heeft als doel een exclusieve Seaport te zijn en te blijven. Dit past bij de behoefte van rederijen van de meer exclusievere passagiersschepen. Het zijn schepen die bij voorkeur aanmeren op rustige bestemmingen waar niet teveel andere passagiersschepen aanmeren. Rederijen zijn op zoek naar een aantrekkelijke en goed bereikbare haven op een locatie met de juiste faciliteiten en service. De haven van Scheveningen beantwoordt aan deze wensen.

Kleinere passagiersschepen hebben een capaciteit van maximaal 500 personen. Deze groepen krijgen een compleet ‘on-shore’ programma aangeboden om Den Haag te ontdekken. Den Haag, de koninklijke stad aan zee, heeft alle ingrediënten voor een uniek uitstapje: high-end cultuur, een historisch centrum, een ruim culinair aanbod, de combinatie stad en strand en rust.